lördag 26 maj 2012

dagens skörd

Idag har jag fixat ännu mer med balkongen. Jag var med mamma på torget tidigt i morse och köpte massa blommor och annat fint. Så nu har jag en alldeles egen kryddträdgård på balkongen. Persilja, gräslök och timjan får krydda min mat i sommar. Krukorna köpte jag på Jönköpings marknad igår. Det var halva reapriset på Lagerhaus så de kostade 12,50 styck. Helt ok.
En lavendel köpte jag också. Det doftar ljuvligt och jag hoppas att den ska locka till sig lite fjärilar i sommar.
 På väggen hänger en petunia och nån silver-grön grej i ny kruka.
Och så köpte jag en himmelsöga på stam. Jag tycker att det är så fint med växter på stam, för då kan man ställa dem på golvet. Funderade på ett olivträd men mamma sa att de är svårskötta så det blev dessa fina små blommorna i stället.
Lite senare när vi var på den obligatoriska lördagsrundan på IKEA så köpte jag några nya orkidéer också. En 2-stänglad och en 1-stänglad. De står så fint i köket men jag glömde tyvärr att fota dem. Nu är jag hemma hos Caroline, vi har varit på promenad runt rocksjön och snart ska vi hem till Emelie för att titta på schlager. Hej så länge!

1 kommentar:

Stephanie sa...

Du är välkommen hem till mig och inreda min balkong :)