torsdag 24 maj 2012

balkongpremiär

Idag har jag varit i skolan och skrivit på c-uppsatsen. Igår hade vi provopponering och vi fick lite kommentarer att fixa. Vi fixade det mesta idag men har lite kvar att ordna med imorgon. Men nu ser vi verkligen ljuset i tunneln, eller förresten, vilken tunnel? Jag och Emma har ju tyckt att det varit superkul att skriva c-uppsats och tänker och att vi ska forska tillsammans när vi blir gamla och grå. När klockar slog tre stod vi dock inte ut med att sitta inne framför en skärm längre så vi pallrade oss hemmåt. Jag har spenderat eftermiddagen på min balkong och njutit av livet. Jag fixade i ordning lite på balkongen i helgen och är så nöjd med resultatet. Några fler växter och sen är jag helt nöjd.
Hortensia är en av mina favoritblommor. I bakgrunden kan ni skymta violer och en jordgubbsplanta.
En tomatplanta har jag också och den är nog dags att börja skörda från. Hoppas att tomaterna är så där söta och goda.
Men som sagt så vill jag har lite fler växter. Några örter och fina blommor på stam blir nog pricken över i. Hoppas att ni njuter lika mycket som jag av sommarvärmen!

1 kommentar:

Em sa...

Vad roligt att du bloggar! :D Vi ska ju avhandla hela livet! Kanske något år i verksamheten och testa på lite dumheter, (kommatecken) sen är vi redo för magisternivå! ;)
Måste säga att din ballong är så väldans fin! Ses i morgon 8.00 prick! Har du mat med? Tusen kramar från din gamla gråa forskare!