lördag 14 april 2012

marias mumsiga morotsmuffins

Idag är en alldeles perfekt lördag. Jag har bara pysslat med sånt som jag älskar. Jag har till exempel bakat mumsiga morotsmuffins. Härromdan köpte jag ett spritsset på ikea, påsen var usel, man jag använde en vanlig plastpåse istället och satte i tyllen där i. Då kunde man göra så här fina muffinsar.
Har köpt en ny pelargon också. Mina gamla har inte fått några blommor ännu. För bara ett par år sen tyckte jag att pelargoner var fula tantblommor. Nu älskar jag dem. Jag måste nog har blivit en tant. Det vita fatet är i alla fall arvegods från mormor, jag älskar det!

Recept på Marias mumsiga morotsmuffins
Vispa 2 ägg och 2 dl socker pösigt. Tillsätt 2 rivna morötter, 100 g smält smör, 2 tsk kanel, 2 msk citronjuice, 3 ½ dl vetemjöl och 2 tsk bakpulver. Blanda och häll i 12 muffinsformar. Grädda ca 15 min på 200 grader. Låt svalna. Vispa 200 g philadelphiaost med 2 msk florsocker. Spritsa ut krämen på muffinsarna. Bjud in en kompis, ät och njut!

1 kommentar:

Sonja sa...

Åh, så vackert!
Mm, så gott!
Haha, så glad jag blir när jag ser mormors fat!