onsdag 4 april 2012

varför levde inte jag på 70-talet?

Igår, efter vfun  blev det ett rejält bullbak hemma hos mamma och pappa. De har en "ny" bakmaskin sen ett tag tillbaka. Jag tror pappa hittade den på sortergården som han gör med det mesta. Jag tycker i alla fall att den är otroligt häftig och hoppas på att få ärva den en vacker dag. Den rymmer två satser med bulldeg så det blev många bullar. Fast inte riktigt tillräckligt många (man kan väl aldrig ha tillräckligt många bullar i frysen liksom??) Malmbarnen var i alla fall där och bakade de med. Jag skulle baka till fritidset där jag har praktik. På torsdag är min sista dag där och då ska vi på utflykt så jag tyckte det passade bra med bullar att bjuda barn och pedagoger på. Nu hoppas jag bara att bullarna räcker till alla. Det går ju 100 barn på fritidset men jag räknade på listan och fick det till 48 eller nåt sånt på torsdag. Men jag hoppas på att några fler droppar av för jag har bara 52 bullar i frysen och det är ju ganska många av personalen som ska med ut. Ja, ja vi får väl se om det räcker. Annars får de väl dela. 

Jag kan även tipsa om spännande nyheter i förra inlägget. Klicka på headern (översättning för mamma: bilderna på mig där uppe) för att se alla inlägg.

1 kommentar:

Sonja sa...

Ok, Maria vi bestämmer att du ärver bakmaskinen, kan dock inte meddela när det blir...
Och du,din bästa tid är nu!
Vi är också glada för Emmas skull och jag uppskattar din översättning!