torsdag 5 april 2012

nu är det slut

Hej. Idag var sista dagen på min praktik. Det var faktiskt sorgligt att säga hejdå till alla. Jag brukar tycka att det är så skönt att komma hem sista dagen, men idag var det svårt. Jag har trivts så bra med både personalen och barnen. Jag kommer verkligen att sakna dem. Nu känner jag mig peppad till att börja söka jobb och förhoppningsvis hitta något trevligt fritids att jobba på. Det känns så skönt när man vet att man valt rätt inriktning på livet i form av utbildning. Jag är så glad att jag snart är fritidspedagog! 

Igår kväll hade vi påskfest på fritids. Det var minuten-tävling, hamburgare och en jätteläskig spökrunda. Jag var inte med och ordnade spökrundan men fick gå med en grupp barn. FYY, säger jag bara. Det var verkligen skrämmande. Det var tre av pedagogerna som hade klätt ut sig till monster och spökade i skolans källare. De hade massa läskiga ljudeffekter och kedjor att rassla i. Ett häxa läste en hemsk berättelse och ett monster sprutade vatten på oss när vi var på väg genom det nedsläcka biblioteket. Usch! Jag är verkligen lättskrämd så jag var ju räddare än många av barnen, fast det var i och för sig några småflickor som grät, det gjorde inte jag! :) 

Jag var påskkärring kvällen till ära, bild på det kan ni se i den nya headern. Alla vuxna hade klätt ut sig, någon till Jack Sparrow och nån annan till prinsessa.. Det tycker jag visar hur underbara de är på det stället. De är verkligen inte rädda för att göra bort sig utan hittar på massa roligt för barnen! Tack för fem underbara veckor! 

1 kommentar:

Sonja sa...

Trevlig läsning och fin header!