fredag 9 mars 2012

myrans vecka so far

Hjälpes. Vilken vecka det har varit. (eller är) Jag gillar vfu-platsen, personalen och barnen men har varit jättetrött hela veckan. Tre dagar har jag behövt ställa klockan på 5.30 och det är jag inte van vid märkte jag. Jag är ju egentligen en morgonpigg person och vaknar oftast innan klockan ringer, men inte om den ringer 5.30. Usch. Jag har inte hunnit träna något, förutom tjejgympan på kyrkan, och har inte hunnit städa och diska. Hur fixar folk det egentligen? Hur hinner man jobba heltid, ta hand om ett hem och en familj och allt annat man vill göra så som träning och andra fritidsaktiviteter? Förstår inte riktigt hur folk får ihop livet. Jag skulle böhöva några extra timmar varje dygn för att hinna med allt, och jag har ändå inga barn att ta hand om. Här skickas i alla fall en eloge till alla som klarar av livets alla måsten! Grattis till er!

Det är tur att jag har en sån duktig man som städar och fixar här hemma. Han är verkligen världens bästa man! Idag "jobbar" jag bara 12-17 så det är skönt med en liten andningspaus nu på förmiddagen. Och det var skönt att få sova ut, även om jag vaknade innan sju.

Några bra grejer har jag ändå hunnt med denna veckan. Här kommer veckans höjdpunkter i bilder. Jag har gjort världens godaste kycklinggryta med paprika, majs, jordnötter och curry.

Igår på väg hem från institutet tog jag en vända i Burger Kings drive through och kom hem med en superdupermegastor mellan pommes och bearnaisedip. Sen la jag mig i soffan i full husvagnsmundering och vräkte i mig. Mums så gott. Förresten, vilken frihet det är att ha körkort. Jag kan ju göra precis vad jag vill. (När jag får låna mammas bil då alltså.) Det var 13 välinvesterade tusenlappar som gick åt till det där körkortet i höstas.
Och nu har jag äntligen vunnit i skorpkonflikten. Jag hittade nåt svart äckligt i min skorppåse för några veckor sedan, mailade mitt klagomål och fick nu en 50lapp på posten. Tack! Nu ska jag fylla på mitt skorpförråd med tre nya påsar!

Ytterligare en av veckans höjdpunkter måste nog vara att jag har träffat Emma på bussen två gånger, lyckades dock inte fånga detta på bild.

Inga kommentarer: