tisdag 6 mars 2012

mamma + wordfued = sant

Idag har jag blivit moster igen. GRATTIS Sara och Andreas till en ny liten dotter och grattis Vilgot och Hedda till ett nytt syskon! Sara la upp en bild på facebook och hon var gudomligt söt den lilla ängeln. 

Ikväll har jag varit på kyrkan och spelat volleyboll och innebandy med tjejerna i församlingen. Pappa och mamma skjutsade hem mig och då ringer Isak till mamma. De pratar om den lilla nya flickan och mamma säger: Men kolla på wordfued, där finns en bild ... ehh facebook menar jag.

Nu har ju min pappa gått i pension och då fick han snällt och beskedligt lämna in företagets telefon. Nu har han alltså gått utan telefon i några dagar. Och så en morgon satt de vid frukostbordet och så säger mamma plötsligt: Har du köpt nån wordfued än? ... eller telefon menar jag. Det kanske är dags att pausa lite från wordfued nu mamma.

1 kommentar:

Sonja sa...

Inte då! Är säker på att det håller demensen på avstånd, eller...