måndag 5 mars 2012

puss hej

Fantastisk text på dagens körövning.
Jag kom precis hem från övning med gospelkören. På bussen på väg hem satt jag bakom två coola tonårskillar i keps. Jag tjyvlyssnade lite på deras samtal. Det handlade mest om skäggväxt och alkohol. Sen ringde ena killens telefon: Hej mamma ... jag är på ciggaren ... ok då hoppar jag av där .. puss hej. Hur gulligt va inte det??

Första vfu-dagen var ganska bra tycker jag. Personalen verkar jättetrevlig och barnen var också gulliga. Det enda som var lite jobbigt var att det var så många barn, och överallt. Hundra barn på ett och samma fritids, från förskoleklass till trean. Och en gigantisk anslagstavla med nålar i olika färger, massa namn och olika grupper. Jag blev inte riktigt klok på det. När jag har jobbat på fritids förut är jag en sån som vill ha stenkoll hela tiden. Jag går ofta och kollar på listan och räknar hur många barn det ska vara och kollar så jag vet var alla är. Men det är HELT omöjligt på det fritidset jag är på nu. Det är bara att glömma. Ja ja, imorgon ska vi på utflykt, det blir nog skoj.

Inga kommentarer: