fredag 9 mars 2012

cake pops

Jag såg att Natascha ville ha receptet på cake popsen jag gjorde förra veckan. Det kanske kan finnas någon mer som är intresserad så jag lägger ut det här. Det är otroligt enkelt och går snabbt och smidigt.

Mixa ett paket ballerina kladdkaka med ca 50-100 gram cream cheese. Då blir det till en deg som man rullar till bollar. Låt stelna i kylen ett litet tag. Smält vit choklad och rulla bollarna i den. Efter att chokladen har stelnat lite, lite grann kan man rulla bollarna i strössel. Och sen är det färdigt. Egentligen tror jag att man ska sätta dem på små pinnar, så det blir som klubbor. Men jag hade inga pinnar så jag struntade i det.
Googlar man på cake pops så kan man hitta massa olika varianter, men grunden är att man smular sönder nån sorts kaka och gör en ny av det. Det kan ju verka onödigt för endel, men ganska roligt för andra. Jag hittade ett recept på algrens bilar-cake pops. Det ska jag testa nån annan gång.

Om det är någon av er läsare som har nåt gott baktips så tycker jag ni ska kommentera och berätta. Jag är verkligen på bakhumör idag så jag tror jag måste baka lite i helgen.

Inga kommentarer: