söndag 18 mars 2012

du är min hjälp, min tröst

Jag blir glad när jag ser att våren är på väg. Krokusarna på mammas och pappas gräsmatta viskar lite försiktigt att snart blir det varmare och ljusare. Då känns livet hoppfullt och härligt.

Jag spelar orgel varje söndag i kyrkan. Denna söndagen hade sångledaren inte bestämt vilka psalmer som skulle sjungas så då valde jag några som jag tycker om. Denna tycker jag speciellt mycket om.

Jesus, när tanken flyr till dig, med glädje fylls mitt bröst. När orons börda trycker mig, du är min hjälp, min tröst.

Ej hjärta känt, ej tunga sagt mer ljuvt och heligt namn. Den frälsningsplan du fritt framlagt bär till din trygga famn. 

Hopp för den själ som tyngs av sorg: Du skänker tröst och mod. Du är vår frälsnings säkra borg, o Herre, ren och god. 

Imorgon börjar en ny vecka på praktiken. Jag trivs bra och hoppas lite i smyg på att kanske få jobb där nån gång. Det hade varit trevligt. Det finns knappt några jobb ute nu, men jag hoppas att det dyker upp några snart så jag kan komma igång med att söka. Det är både roligt och läskigt att tänka på att jag snart ska ut i verkligheten. Nu börjar jag nog bli vuxen ändå. Jag kommer ihåg i åttan när jag tyckte vi var så rysligt stora, min uppfattning kanske har förändrats lite sen dess. 

1 kommentar:

Sonja sa...

Du är vis!