onsdag 21 mars 2012

som en bal på slottet

Igår kväll var det babyafton för fina Aurora. När någon i församlingen ska få sitt första barn brukar tjejerna överraska med presenter, sånger, lekar mm. Igår var det alltså Auroras tur. Snörena på paketen knyter man i den blivande mammans hår. Fråga mig inte varför. Om nån har svar på det får ni gärna lämna en kommentar. Så här fin blev i alla fall Aurora.
Jag hade hand om en pysselstund igår på fritids. Jag älskar att pyssla och hade förberett några olika sorters vårblommor som barnen fick testa att göra. Tulpanerna på bilden ovan blev mest populära, men det var också många som valde att måla med pastellkritor och vattenfärg. Jag fick tyvärr ingen bild på min vårblomma i pastell. 

Jag tänkte även att jag skulle berätta för er att jag har blivit lurad. Av min egen make till på köpet. I tre år har han gått o sagt att han inte kan laga mat. Därför har jag alltid gjort det. Om jag inte har hunnit eller orkat så har vi köpt mat. Men så i söndags kväll sa jag till William att denna veckan hinner inte jag laga mat. Jag hinner inte köpa mat. Jag hinner inte ens tänka ut vad vi ska ha för mat. Och då sa han att han kunde fixa det. Och så i måndags när jag kom hem hade han lagat mat. Och inte vilken mat som helst. Baconinlindad kycklingfile, potatisgratäng, broccoli och bea. Det blev ungefär som en bal på slottet i jämförelse med mina förväntningar som låg nånstans vid beans on toast. Vilken grym man jag har! Tack.

1 kommentar:

Sonja sa...

William har massor av dolda talanger! Jag visste det!