lördag 18 februari 2012

Usch.

Usch. Idag var det inte roligt att vakna. Sur och ledsen var jag. Vissa dagar är man inte lika glad helt enkelt. Idag är en sån dag för mig. Jag satt vid köksbordet och lät tårarna falla och tänkte: Ska jag ringa mamma och beklaga mej lite granna? Jag gjorde inte det, för jag visste redan vad hon skulle säga. Två saker. 1 - Tänk på allt det fina du har i ditt liv, tänk positivt. Och 2 - Börja arbeta, när man jobbar glömmer man bort att man är ledsen. Och så rätt hon alltid har.

Så jag började diska, och när diskberget var borta började jag städa, fixa och feja. Livet känns faktiskt lite bättre när man har ett rent kök. Och så var det det där med att tänka positivt. Tänk vad mycket man har ändå. Här är några saker jag är tacksam för idag: Att jag älskar mitt hem. Att jag är gift med den snällaste killen jag nånsin träffat. Att tentan gick riktigt bra igår (min sista tenta dessutom). Och jag är väldigt tacksam att jag har bullar i frysen.

Jag tycker att man ska försöka se det vackra i allting. Även en vissen tulpan kan va fin.

Inga kommentarer: