onsdag 29 februari 2012

nån som behöver en dammsugare?

Wow. Konserten vi ska ha med gospelkören är redan slutsåld! Vilken respons! Jag hann inte ens köpa biljetter till William och mamma och pappa. Som tur är blir det en extra föreställning tidigare under dagen. Så om det är någon som är intresserad av en biljett, kontakta mig! 

Pappa går i pension idag. GRATTIS! På fredag ska vi fira honom så jag har bakat dammsugare och cake pops hela eftermiddagen. Det är roligt att testa lite nytt ibland, dessa två bakverk har jag aldrig testat förut. Namnet dammsugare tycker jag är lite snuskigt faktiskt. Det är ju typ bara kaksmulor i, men det låter ju som att konditorn sopat upp allt möjligt från golvet och tryckt in i lite marsipan. Jag kan lova att jag inte har något annat än sockerkaka, smör, marsipan, kakao, choklad och arraksessens i mina dammsugare.
Klassiska dammsugare med arraksmak.
Cake pops gjorda på ballerina kladdkaka och vit choklad.
Igår glömde jag skriva att jag fick reda på resultatet på statistiktentan. VG. Jag är så stolt över mig själv. Det var sista tentan på utbildningen och jag har inte behövt göra en enda omtenta. Hur grymt är inte det?

6 kommentarer:

Helena sa...

Ser ju supersmaskigt ut - jag längtar till fredag!

Anonym sa...

Kan vi snälla ta pappafesten i Stockholm? Typ på Danderyds sjukhus. Alla med på det? Perfa!

- Sara

Emma sa...

Åh! Jag behöver minsann en dammsugare! Vi kanske kan ses på skolan i morgon runt 8.30 så tar du med en? Det börjar bli riktigt dammigt här nu! ;)

myranmalm sa...

Tack allihopa!
Sara - om jag får åka med nån kan vi absolut ha pappafesten i Sthlm.
Emma - it's a date!

Sonja sa...

Åh, så fina de blev! Ser fram emot att få smaka!
Biljetterna? Du ordnar väl det!?

Najje sa...

recept på cake popsen?