tisdag 1 maj 2012

Släpp kossorna loss, det är vår!

Sköna maj välkommen till vår bygd igen! Vilken fin dag det har varit idag. Maj kunde nog inte börjat bättre tror jag. Imorse åkte jag traditionsenligt upp till stadsparken för att sjunga in våren tillsammans med Jönköpings alla pensionärer. Det var trevligt med manskör, vårtal och nationalsång. Senare följde jag med mamma och pappa ut till Tenhult för att se på när kossorna släpptes ut på grönbete. De var så glada och hoppade, stångades och sprang.
Den sommaren som jag och William bodde i England hade vi kossor precis utanför huset. Det var så mysigt och de små kalvarna var så otroligt söta. Om jag inte vore så fruktansvärt lat så kanske jag skulle kunnat bli en bra bonde istället för friped. Eller... nej, jag är rätt nöjd som det är faktiskt.
Arla bjöd alla på bulle och mjölk. Perfekt! För enligt mig är mjölk det godaste man kan dricka. Mjölk är livet!

1 kommentar:

Sonja sa...

Och kossorna delar frikostigt med sig både av uppvisning och mjölk!
Denna underbart vackra 1 majdag kommer vi att minnas länge!