torsdag 26 april 2012

bullar, bilder och bästisar

Jag är så underbart lycklig! Det är för att jag har så fina vänner, och jag tycker så mycket om att vara med dem. Jag har blivit bortskämd med kompismiddagar och mys flera gånger under de senaste veckorna. Igår var några av mina vänner hemma hos mig, vi bakade scones och pratade om allt mellan himmel och jord. Det är underbart att få träffa sina vänner! Jag är så lyckligt lottad som har så många vänner och jag känner att det finns många runt omkring mig som uppskattar mig för den jag är. Tack!
 
Dessutom blev det scones över, så det blev en riktig lyxfrukost imorse.
Ikväll har jag pysslat med precis sånt som jag älskar mest. Jag har satt in massa foton i fotoalbumet. När jag gör det brukar jag drömma mig bort in i framtiden och fundera på vad våra barn säger när de tittar på de här bilderna. Mina mamma gjorde fotoalbum till alla oss barn, det vill jag göra till mina barn också. Jag älskar att bläddra i mitt gamla fotoalbum med bilder från när jag var liten.

Sen har jag även bakat himmelskt goda bullar. Skurna vaniljbullar av recept ur Bonniers kokbok. Jag har nog aldrig ätit godare bullar och de var inte ens särskilt svåra att göra. Det är som en platta av deg i botten, sedan vaniljkräm, och på med snurror med florsocker och smör i och sedan en glasyr på toppen. Mums! Imorgon ska jag bjuda skolkompisarna på fika.

2 kommentarer:

Sarah W sa...

Mmm, ser väldigt gott ut!

Neha sa...

Muums, bullar:D