måndag 9 april 2012

hulken - det är jag

Jag tror faktiskt att mina fingertoppar håller på att bli lite gröna. St Paulian som jag köpte för några veckor sedan planterade jag ner direkt i en konservburk utan innerkruka. När jag berättade det för pappa sa han att man inte skulle göra så eftersom de lätt kan få för mycket vatten när de inte sitter i nån innerkruka. Jag har i alla fall vattnat ganska sparsamt och den står sig så fint! Den har fått massvis av nya blommor och verkar trivas bra där i sin konservburk. 
Hortensian som jag har berättat om tidigare är också mycket fin. Den vattnas varje dag för att inte torka ut. Och den blir bara vackrare och vackrare för varje dag. Jag blir så glad varje gång jag ser den. Pelargonerna planterade jag ju om för ett tag sen och de verkar också må bra. De står i köksföntret där de får så mycket sol som möjligt. 
Min floristkompis Miriam var här för ett par veckor sen och tittade på mina gamla, risiga orkideer och tyckte att det nog var dags att slänga dem. Det gjorde jag inte, och nu har de fått nya, friska, gröna blad, båda två. Bara man har lite tålamod så kommer de tillbaka. :)

Inga kommentarer: