onsdag 11 april 2012

alternativa aktiviteter

Nu är det en sån där vecka igen. Massa skolarbete som måste göras. Helst skulle det varit gjort igår, men idag är bättre än imorgon. Jag har en reflektionsuppgift som jag trodde skulle in på måndag. Kände lite panik imorse när jag insåg att det kanske var dags att börja. Sen steg paniken ännu högre när jag hittade mailet där det står att det ska vara inne på fredag redan. Skit. Efter skolan skyndade jag mig hem och satte igång med uppgiften. Det gick faktiskt hyffsat bra och efter en stund tyckte jag att jag var värd att göra något roligare. Typ som att färglägga alla viktiga dagar i kalendern. 
 Och typ som att sy färdigt det där projektet som jag började med i somras men aldrig avslutade. Det blev faktiskt jättebra men det är en present så jag får vänta några dagar med att visa resultatet här på bloggen. 
Sen vad det ju alla transkriberingar till examensarbetet också. Vilket jobb!!! Usch, det tar år och dar att skriva ner allt från våra intervjuer. Jag är färdig med en av fyra. De tre första intervjuerna blev en halvtimma långa var, men den sista blev en timma. Det kommer typ ta ett helt dygn att transkribera den intervjun. Blä. Sen tycker jag att det är lite sajko att min dator inte alls hänger med i genusdebatten. Tror den att killar inte kan snacka, eller vad? Tjejsnack gick bra, men killsnack blev rödmarkerat.
 

Inga kommentarer: