fredag 9 mars 2012

myran har blivit en lus

Jag är egentligen ingen läslus, men idag har jag läst både det ena och det andra. Först bläddrade jag igenom jönköping nu, vilket händer mycket sällan. Men idag var det en sån fantastisk tidning så jag kommer nog att fortsätta läsa den. Först och främst var det två vackra brudpar jämte varann.
 
Och så fanns det en liten påminnelse om den där gospelkonserten som ska va på söndagkväll. Det är alltså inte den gospelkören som jag sjunger i men det kan ju vara trevligt att gå och lyssna ändå. Någon som vet fall det kostar någonting? 
Sen läste jag en krönika som jag gillade. Den handlar om genus, vilket jag tycker kan vara ett lite luddigt område, men viktigt att tänka på och arbeta med. Inte minst i skolans värld. Killar ska faktiskt också få vara söta!
När jag satt på bussen, på väg till skolan, såg jag att någon hade lämnat små meddelanden. Trevligt, tycker jag. Jag gillade speciellt: Mindre koldioxidutsläpp och moder natur blir mindre depp. Fyndigt!

Inga kommentarer: