fredag 24 februari 2012

hanna och alexander


Wow, vilken dag! Hanna och Alexander har gift sig, och jag fick vara med. TACK för en otroligt fin dag, imorgon blir det ännu mer firande. Både Hanna och Alexander var jättefina, temafärgen var turkos och Miriam hade gjort den helt fantastiskt fina brudbuketten. Ååå, så duktig hon är och vad roligt att hon har hittat sin grej att göra i livet. Efter några timmars firande blev fötterna ömma och då hade bruden så klart matchande converse. Underbart!
Min mamma är vacker!
Vi hann med en sväng till syster Sara också. Hon ska få barn och är beräknad till nu på söndag så mamma hade tagit med sig våra gamla babykläder. Jakobs turkosrandiga hängslebyxor är ju bara helt underbara och de små klänningarna är ju också så söta. Hedda ville vara med och bestämma vad bebisen ska ha på sig. 

Hedda gillar att rimma och kallade pappa för Lars-pars. Eller Lars-page som jag uppfattade det och tänkte genast att Hedda har kommit på ett genialiskt namn på den där frisyren (om man nu kan kalla det för frisyr) som min och många andras skalliga pappor har.
Jag har haft en alldeles fantastisk dag. Jag, mamma och Isak åkte gemensamt upp till Stockholm och vi hade jättetrevligt på resan, men höjdpunkten var nog ändå när mamma tog upp telefonen ca halv åtta på morgonen och öppnar upp wordfued. Och så säger hon: Men vad GÖR folk egentligen?? Det är ju ingen som spelar! Stackars mamma, det är ingen som hänger med i hennes tempo... Sen mötte vi i alla fall upp pappa som kommit direkt från Hong-Kong. Tänk att det var hans sista affärsresa, på onsdag går han i pension. Spännande nytt liv som han har framför sig. (Pappas resa till Hong-Kong förklarar ju statistiken om 1 sidvisning därifrån, men 3 sidvisningar från Förenade Arabemiraten vet jag inte hur jag ska förklara. Känner jag någon där? Kul i alla fall)

2 kommentarer:

Helena sa...

Å, vilka fina bilder och vad mysigt du skriver!

myranmalm sa...

Tack Helena!