tisdag 14 februari 2012

Skridskodieten

Igår träffades några ur familjen vid skridskobanan på råslätt. Jag älskar min stora familj och det var roligt att få träffa alla som var där. Vi var ganska många så jag fick vara både faster, moster, dotter, syster och svägerska. Jag åkte en stund och är stolt över att jag lyckades undvika fall. Sedan fick storasyster Karin ta över skridskorna och åka lite grann. 

Syster Yster gör sig redo för ett varv på banan.
Det kändes som att jag var tillbaka på lågstadiet när jag satt i kylan vid isen och drack varm choklad. Det var så mysigt! Efter att vi åkt skridskor och fikat frågade Julie sin dotter om hon ville gå o leka lite i den stora snöhögen. - Nej, jag ska fortsätta åka skridskor så jag blir smalare!

Jag i retroskridskor, egensydd jacka och de älskade Litauen-handskarna.
 

Inga kommentarer: