onsdag 15 februari 2012

Någon som behöver städhjälp?

Jag gillar verkligen inte att städa. Ofta struntar jag i att göra det och lever med grejer överallt. Men inte idag. Idag har jag vikt all ren tvätt jag kunde hitta, diskat flera gånger om, plockat och fixat överallt och till och med bäddat sängen. Jag har dessutom fäst trådarna i broderiet jag håller på med (vilket faktiskt är något av det tråkigaste man kan göra) och löst varenda statistikuppgift som finns att tillgå. VARFÖR? För att jag har en ännu tråkigare sak jag måste göra. Skriva en reflektionsuppgift om boken Varför vetenskap?. När man har en sån sak som man måste göra blir det helt plötsligt roligt att städa.

Innan jag sätter igång med skolarbetet vill jag i alla fall dela med mig av lite pysselinspiration till er. Jag har en låda med min mormors gamla broderi- och virksaker. Däri hittade jag möster och garn till en duk och så satte jag igång. Här är min allra första egenhändigt virkade duk:
 Jag är rätt nöjd faktiskt. Den är alldeles perfekt för att samla fina saker på. Exempelvis godis och tulpaner.

5 kommentarer:

Kicki sa...

Jättefin duk! Visst är det roligt att virka och brodera! Håller med om att fästa trådar är det tråkigaste som finns! Kram kram

Anonym sa...

Du är ju grym!

Sarah W sa...

Känner igen mig i hur rent och snyggt det kan bli överallt när alternativet är att plugga... :) Fin duk!

myranmalm sa...

åå tack hörrni!

Sarahtheswede sa...

åh vilken fin duk! ...va duktig du är!!!!!