måndag 7 maj 2012

Tack Inga!

Idag gjorde jag nåt som jag inte brukar göra. Jag gick och köpte en grej utan att riktigt tänka igenom det. Det är faktiskt sant, jag är ingen impulsshoppare, jag funderar gärna i några veckor innan jag slår till. Mina kompisar tycker aldrig att jag köper nåt när vi är på stan, men det är bara för att jag vill tänka igenom det på riktigt först. Annars brukar jag bara ångra mig. Men så idag när vi satt och skrev på examensarbetet så kunde vi inte riktigt fokusera. Då googlade vi lite på de där fina fjällräven-ryggsäckarna. Jag har velat ha en i flera år, men alltid tyckt att de är för dyra. Och så när vi satt där och kollade på massa fina färger så plingar det till i min mobil. Det var William som undrade fall jag hade lånat hans ryggsäck som han tänkte använda idag. Japp, det hade jag gjort och jag tog det som ett tecken från ovan att det var dags för mig att köpa en egen ryggsäck. Så jag slog till på en ljusgrön kånken. Visst är den fin!
Sen när jag var och tränade så började jag fundera på vad jag skulle matcha väskan med och insåg genast att jag inte har nåt annat i samma färg. Oh no, har jag köpt fel färg? Men sen kom jag på att jag inte alls hade köpt fel färg för den där gröna passar till alla mina kläder typ, till rosa, till blått, rött, vitt, jeans och svart. PERFEKT!