söndag 13 maj 2012

lite ont i mitt hjärta gör det då

Jag har precis kommit hem från två fantastiska konserter med Jönköping Gospel, kören med 400 sångare, som hade konsert i Jönköpings nya konserthus SPIRA idag. Och jag var med! Det var riktigt roligt. Jag har inte tyckt att det har varit roligt varje övning, men att stå tillsammans med 400 andra sångare på en ställning som svajjar av gung och dans och bara sjunga för kung och fosterland. Det är en ganska mäktig känsla faktiskt. Jag tror att vi i kören tyckte om det mer än de som satt i publiken. Min favoritsång på repertoaren måste nog vara I love the Lord. Den är riktigt fin. Sen gillar jag Halleluja, you´re worthy också. Jag ska se om jag lyckas lägga upp nåt litet klipp imorgon. William filmade lite med mobilen. Jag får lite ont i mitt hjärta när jag tänker på att jag kanske inte får uppleva detta igen. Kören fortsätter i och för sig till hösten, men jag hade inte tänkt gå. Jag tycker det kostar för mycket när man inte är student längre och så vet jag ju inte riktigt hur mycket tid jag har i höst. Men jag kanske måste ändra mig. Finns det nån kompis som känner att de vill gå tillsammans med mig?

Inga kommentarer: