lördag 7 april 2012

glad påsk

Jag gillar att pynta och dekorera mitt hem, men till påsken tycker jag att det är svårt. Fjädrar och kycklingar släpper jag liksom inte in. I år fick det räcka med några citroner i påskens färg. Egentligen skulle jag vilja haft lite påskblommor också men det hann jag inte med att fixa. Men jag pyntade i alla fall mig själv med en gul blus dagn till ära. 

Det har verkligen varit en skön och avslappnande påskafton för mig. Uppe med tuppen var jag (med det är jag ju varje dag) och så åkte jag och handlade mat och påskägg. Det var nämligen så att William snodde påskägget som jag hade tänkt ge till honom. Han hann före och fyllde det med godis och gav till mig så jag fick köpa ett nytt att ge till honom. Men det gick bra, för jag hann ändå hem innan han hade vaknat. Min man är inte riktigt lika morgonpigg som jag är om man säger så. Nå väl, när jag kom hem från affären så tvättade jag kläder och gjorde räkmackor som vi åt till brunch. Det var så gott och mysigt så vi bestämde att det ska bli en påsktradition i vår familj. Det känns underbart att skapa våra egna traditioner.  
På eftermiddagen åkte vi och tränade och jag har nu äcklig träningsvärk i armarna. Men det är ju ändå på något vis skönt med träningsvärk eftersom man vet att det är ett resultat av någonting man har gjort bra. Senare skjutsade jag William till jobbet och så åkte jag till min bror Mattias för att fira påsk med familjen. Vi hade bestämt oss för att skippa den traditionella påskmaten och åt istället helstekt oxfile med rotfrukter i ugn. Det var ljuvligt gott. Och så hade Julie bakat en tårta till efterrätt. Jag och mamma spelade fia med knuff tillsammans med flickorna, jag blev totalt krossad och kom på tredje plats. Tack familjen Malm för ett mysigt påskfirande!

2 kommentarer:

Sara.P sa...

Åh va mysigt, både med egna påsktraditioner och med mys hos Mattias och Julie!
Ps. Vilgot ställer gärna upp på en omgång fia när du kommer. Men hoppas inte för mkt på vinst. Kommer inte Will med? Ds.

myranmalm sa...

Perfekt, han ska allt få sig en riktig match! Jag hoppas alltid på vinst, vilken annan anledning kan man ha till att spela?? :)