söndag 25 mars 2012

loppislördag

Jag hade en underbar dag igår. Jag var uppe med tuppen för att förbereda mitt tal som jag höll i kyrkan idag. Sedan blev det en tur till torget där jag köpte blommor. En riktigt vacker hortensia och en förgätmigej. Senare blev det en liten loppisrunda med fantastiska fynd. Krukor, vaser och ett par underbara små burkar. Ena fick bli kokosförvaring och den andra fylldes med bakpulver.
På eftermiddagen var jag hemma och pysslade om mitt hem lite granna. Jag sprayade några konservburkar blåa och planterade en St Paulia i ena och den andra fick bli förvaring för stearinljusen. Jag hann plantera om mina pelargoner också, de har klarat sig fint i köksfönstret hela vintern. Sånna lördagar älskar jag. När man kan pyssla hemma med sånt man älskar.

2 kommentarer:

Emma sa...

Fina fina Maria! Jag tycker att det är så skoj att läsa din blogg. Jag blir lika glad varje gång jag ser ett nytt inlägg. Det känns nästan som att vi träffas, fast vi inte har setts på bussen en enda gång till. :(
Hoppas att vi kan boka in en träff under påsklovet, för denna veckan har jag stängning onsdag till fredag.
Saknar ju dig!
Tusen Kramar!

Sonja sa...

Så fint, Maria! Älskar både dina texter och dina bilder!

Med vatten, lite gödning och vackra ord kommer dina pelargoner att skänka skönhet och glädje även denna sommar!