lördag 31 mars 2012

en helt ok vecka

Eftersom jag inte hunnit/orkat blogga så mycket denna veckan tänke jag ge er en liten sammanfattning av de allra bästa ögonblicken ur veckan som gått.
  • Lycka är att köra hem från jobbet en solig fredagseftermiddag med rutan nervevad och radion på hög volym. Att ta körkort är något av det bästa jag gjort i mitt liv. 
  • Lycka är att vattna sin trötta hortensia och se den resa sig på en timma.
  • Lycka är att beundra något man själv har skapat.
  • Lycka är att äta en god frukost, sakta.
 
  • Lycka är att ha en man som överraskar mig med nya springskor mitt i veckan. 
  • Lycka är att vakna en lördag, läsa på facebook att det har snöat, titta ut genom fönstret och inse att det inte ligger nån snö på min sida av stan.
  • Lycka är att bli frisk dagen efter att man blev sjuk.
  • Lycka är att titta in i sitt köksskåp och se de fina, gamla konservburkarna som nu blir fler och fler. 
  • Lycka är att få jobba med barn, och att efter fyra veckor på samma ställe veta vilka föräldrar och barn som hör ihop.
  • Lycka är att skapa.
  • Lycka är att träffa sina kompisar en fredagskväll och spela brännboll tills det blir så mörkt så man inte ser bollen.
  • Lycka är att bo med denna utsikt runt hörnet.

Inga kommentarer: