söndag 11 mars 2012

hej solen. lova att aldrig försvinna!

Idag är det verkligen härligt väder. Det firade jag med bara ben. 
Jag är kyrkredo i t-shirt från hm och kjol från ullared. 
Efter kyrkan åkte jag hem och åt rester från igår. Då lagade jag och Mirri tacos. När jag gör tacos brukar jag blanda vita bönor i tomatsås och krossade tomater med köttfärsen. Det blir jättegott och räcker mycket längre. Och grönsakerna klarar sig verkligen länge i kylen om man har så fina burkar med lock som jag har. Jag tycker man blir glad av färgerna. 
Den stora burken kommer från lagerhaus och de små från åhléns.
Min stackars man fick stanna hemma idag. Han jobbade i natt. Igår var han och boxades med några kompisar, och så fick han ett rejält slag på näsan som nu är alldeles svullen och lite blå. :( stackarn. 

Nu är jag hemma hos mamma och pappa. Mattias familj ska snart komma hit och så ska vi gå en promenad i det fina vädret, baka Ingrids chokladkaka och göra våfflor. Mums!

Inga kommentarer: